Köpvillkor
ALLMÄNT
WAY2WIN ägs av Way Performance AB (org.nr: 559329-6725) och har sitt säte i Gävle på Kryddstigen 14 C.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
BESTÄLLNING
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected]
LEVERANS
Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar och leverans sker med DHL till ditt närmaste ombud. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i fjorton (14) dagar, därefter skickas paketet tillbaka till oss. För paket som inte hämtas ut tillkommer en administrativ avgift om trehundra kronor (300 SEK). Avgiften täcker kostnaderna för frakt, retur och administration.
Fraktpriser servicepoint
Upp till 3kg; 79kr
3,1-10kg; 99kr
10,1-20kg; 199kr
Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i fjorton (14) dagar, därefter skickas paketet tillbaka till oss. För paket som inte hämtas ut tillkommer en administrativ avgift om trehundra kronor (300 SEK). Avgiften täcker kostnaderna för frakt, retur och administration.
PRISER
Alla priser i butiken anges i SEK som standard och alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
I butiken kan du själv välja om du vill se priserna även i Euro (€) eller i Danska kronor (DKK).
ÅNGERRÄTT/RETURPOLICY
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Vid retur står du själv för returkostnaden.
Nyttjande av din ångerrätt
1. Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss via mail till [email protected]
I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
2. Du står själv för returen och kan använda dig av valfritt fraktbolag. Ett tips är att få hjälp från den servicepoint där du hämtade ut varan.
3. Glöm inte att fylla i och bifoga returformuläret med returkod (skälet till din retur). Du står för skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i lämplig förpackning, exempelvis samma förpackning de levererades i.
4. Så fort vi mottagit din retur skickar vi en bekräftelse via mail.
Återbetalning
Vi återbetalar alla betalningar från dig, utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter senast 30 dagar efter det att vi blev informerade om ditt beslut att ångra din beställning. Vi kommer att använda oss av samma betalsätt som du använde vid din beställning.
När inte ångerrätt gäller
Ångerrätt gäller inte vid köp av specialtillverkade produkter, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål, ex gravering, tryck eller brodyr. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se.
Ansvarsbegränsning
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
PRODUKTINFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
INFORMATION OM COOKIES
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida. Läs mer här om du vill veta mer om cookies på way2win.se
INTEGRITET, ÄNDAMÅL, PERSONUPPGIFTER OCH DINA RÄTTIGHETER
Fightway är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov. Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
Läs Way2win´s personuppgiftspolicy här.
ÄNDRINGAR TILL DE ALLMÄNNA VILLKOREN
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
TVIST OCH LAGVAL
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
© 2024 WAY 2 WIN – Powered by Quickbutik